مدیریت · دسامبر 1, 2023 0

دانلود تحقیق ضرورت و اهمیت مدیریت با فرمت ورد

دانلود تحقیق ضرورت و اهمیت مدیریت با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی ضرورت و اهمیت مدیریت با فرمت docx در قالب 123 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

دانلود تحقیق ضرورت و اهمیت مدیریت با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی ضرورت و اهمیت مدیریت با فرمت docx در قالب 123 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 123
حجم 106/660 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی ضرورت و اهمیت مدیریت با فرمت docx در قالب 123 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

فهرست مطالب
ضرورت و اهمیت مدیریت 
اهمیت آگاهی مدیران از وظایف مدیریت   
تاریخچه مدیریت   
اندیشه های حاکم بر مکاتب مدیریت     
دوره کلاسیک   
رشد وپیشرفت نظریه کلاسیک   
مدیریت علمی   
اصول قانونمند شده تیلور     
تئوری اداری    
بروکراسی ماکس وبر   
دوره نئوکلاسیک ( نهضت روابط انسانی )   
تکوین تئوری نئوکلاسیک    
دوره مدرن یا نظریه سیستمها ونظریه نوین    
تکامل تئوری سازمانی    
وظایف مدیریت( موضوع این پژوهش)      
 برنامه ریزی    
 ضرورت واهمیت برنامه ریزی    
 هدف برنامه ریزی 
 تعریف برنامه ریزی    
 انواع برنامه ریزی    
 محاسن برنامه ریزی   
 محدودیت های برنامه ریزی     
تکنیک های تخصصی در برنامه ریزی     
 سازماندهی    
 اهمیت سازماندهی در ادارت وسازمانها  
 تعریف سازماندهی   
 مراحل پنج گانه سازماندهی      
وظایف سازماندهی   
مزایای سازماندهی 
مبانی سازماندهی   
 الگوهای جدید ساختار سازمانی    
بسیج منابع وامکانات     
تامین نیروی انسانی مناسب    
تامین منابع و امکانات وتکنولوژی    
هماهنگی وتلفیق منابع انسانی ومادی    
 رهبری 
تعریف هدایت ورهبری     
منابع قدرت 
فرق بین رهبری ومدیریت   
انواع سبک های رهبری   
خصوصیات مورد انتظار رهبری    
کنترل    
ضرورت واهمیت کنترل    
تعریف کنترل    
فرایند کنترل   
انواع کنترل   
مزایای کنترل   
ویژگیهای کنترل موثر    
مطالعات انجام شده در زمینه وظایف مدیریت    
تصمیم گیری   
تعریف تصمیم گیری   
درجه اهمیت تصمیم   
مختصات تصمیم گیری   
 فرایند عقلایی تصمیم گیری    
انواع تصمیم گیری   
الگوهای تصمیم گیری    
شرایط تصمیم گیری    
روشها وفنون تصمیم گیری    
فنون جدید تصمیم گیری 
مدلهای تصمیم گیری     
تصمیم گیری وعقلانیت     
عقلانیت محدود از دیدگاه سایمون   
کیفیت پذیرش یک تصمیم    
بررسی مشکلات در تصمیم گیری   
موانع تصمیم گیری     
مطالعات انجام شده در مورد تصمیم گیری   
نارسائیهای مطالعات انجام شده در ارتباط با وظایف مدیریت وتصمیم گیری  
ارتباط تصمیم گیری ووظایف مدیر   
چهارچوب مفهومی  
خلاصه  

 

 

عالمان جامعه‌شناسی و فلاسفه‌ی سیاسی اتفاق نظر دارند که انسان به حسب طبع خویش موجودی اجتماعی است. بدین معنا که در ساختار خلقت او نیازغریزی یا عاطفی به حیات مشترک با همنوعان ریشه دارد به همین جهت آدمی همواره در اجتماع هم نوع خود متولد می شود ودر آن رشد می کند ودر بستر آن نیز بدرود حیات می گوید .

 

 

 

حیات اجتماعی همواره بر محور احتیاجات مشترک نوعی یا گروهی شکل می پذیرد ، در واقع آن چه انسانها را با همه ی تفاوت های فردی به دور هم جمع می کند همان نیازهای مشترک است. تحصیل نیازهای مشترک بدون حصول روابط کما بیش پایدار بین آحاد جامعه ممکن نمی باشد .استقرار روابط پایدار بین افراد دائر، مدار اهداف است .

 

 

 

افراد بشری در عین حالی که موجودی وابسته ودلبسته حیات اجتماعی می باشند ، بالطبع علایق وتمایلات هر فرد نه تنها با علایق شخصی دیگران تضاد وتعارض پیدا می کند ، با اهداف حیات اجتماعی نیز در تعارض قرار می‌گیرد و همین نوع تعارض‌ها در زندگی اجتماعی تحصیل احتیاجات مشترک را معطّل و مختل می‌کند، در نتیجه آدمی در عین علاقه و گرایش به جامعه و زندگی جمعی بالقوه یا بالفعل در تعارض با آن قرار دارد. اقتضاء تداوم حیات اجتماعی آن‌ است که هم تعارض بینِ علائق و اراده‌های شخصی افراد آن با وضع حدود و مقررات از بین برود یا تقلیل پیدا کند و هم تعارض اراده‌ها و تمایلات شخصی افراد با اهداف و امیال مشترک جامعه حل شود تا اوضاع اجتماعی سازمان وانتظام پیدا کند .

 

 

 

لازمه‌ی حل تعارضات فوق انجام اقداماتی است که بتواند ضمن تأمین احتیاجات شخصی افراد بین عملکردهای آنان در جهت وصول به اهداف مشترک زندگی انتظام و هماهنگی ایجاد نماید، این نوع اقدامات در هر جامعه‌ای مستلزم وجود نهاد "مدیریت" است ، "مدیریت "جامعه را به صورت یک نظام هماهنگ در می آورد وعملکردهای منفرد ومتفرق را در جهت اهداف مشترک حیات اجتماعی هدایت می نماید .مدیریت از نظر تاریخی وجامعه شناختی یک رفتار پایداروتاریخمند ودر اصطلاح یک  نهاد اجتماعی می باشد .

 

 

 

مدیریت نهادی است که با اعمال سیاست هاو روشهای مختلف کارکردهای مختلف ومتفرق را در جهت اهداف عام ومشترک حیات اجتماعی هماهنگ می سازدتادر پرتوآن،اهداف واحتیاجات مشترک آحادجامعه،تامین.شود. پیتر دراکر درباره اهمیت مدیریت گفته است : "همانطور که درختان از سرفاسد می شوند واز بین می روند ، یک سازمان هم زمانی دچار اضمحلال ونابودی می شود ،که مدیران آن سازمان توانایی مدیریت را نداشته باشند "همچنین آلفرد مارشال نیز نقش مدیران در توسعه وپیشرفت مورد توجه قرار داده اند، آن جا که می گوید : "اگر سرمایه های جهان وابزار وماشین آلات ، یکباره نابود شوند ، امامدیران ماهر ، زمام امور را بدست داشته باشند ، توسعه وپیشرفت از قبل هم شکوفا تر خواهدشد.

 

 

از طرفی رهبری موثر مسیری رادرجهت هدایت تلاشهای همه ی کارکنان برای به انجام رساندن اهداف سازمان ، فراهم می آورد بدون وجود رهبری یا هدایت ممکن است حلقه های اتصال موجوددر میان اهداف فردی وسازمانی ، ضعیف یا گسیخته شود این موضوع می تواند به یک موقعیت نابهینه ای منجر شود که در آن ، کار انفرادی صرفا در جهت دست یابی به اهداف فرد انجام می گیرد ودر عین حال کل سازمان ، کارآیی وکفایت خود را از دست داده واز دستیابی به اهداف خویش باز می ماند .دیویس  تاکید دارد : " اگر چه بدون رهبری نیز یک سازمان وجود خواهد داشت ، اما گونه ای آشفتگی وبلا  تکلیفی بین انسان وماشین حاکم خواهد بود.

 

 

رهبری آن نوع توانایی است که دیگران را وادار می سازد تا با حرارت و علاقه ای خاص، اهداف مشخصی را دنبال کند .باید توجه داشت که این هماناعامل انسانی است که گروهی آن را به دور هم گرد آورده ومقید می سازد وآنان را در جهت رسیدن به اهداف بر می انگیزاند.مادامی که رهبر ، نیروی تحرک وانگیزش را در کارکنان القاء نکند وآنان را به سوی اهداف هدایت ننماید ، فعالیتهای مدیریت همچون برنامه ریزی ، سازماندهی وتصمیم گیری به مثابه پیله ای   ابریشم بی حرکت وخنثی خواهد بود .این رهبری است که نیروی بالقوه را که در سازمان وافراد وجود دارد ، در یک راستا می کند ونتایج موفقیت آمیزی را یه همراه می آورد .

 

 

 

بنابراین برای این که یک سازمان موفق باقی بماند ، وجود رهبری واجب وضروری است .حتی بهترین کارکنان نیز نیاز دارند که بدانند ، چگونه می توانند در راه رسیدن به اهداف سازمانی مشارکت داشته باشند .در مقابل ، کارکنانی که از حرارت ودلبستگی کمتری برخوردارند ، به دنبال "رهبری " هستند تا براساس انگیزش برونی ، بتوانند محرکی را برای ایجاد هماهنگی وسازگاری بین اهداف آنان واهداف سازمان پدید آورد . بعضی از صاحب نظران بر این عقیده اند که مدیریت لازمه رهبری است.

 

 

مطالبی که ذکر آن رفت، نقش و اهمیت مدیریت را در جوامع انسانی تا حدودی روشن نموده است، اما اگر با دیدی واقع‌بینانه‌تر، به قضایای امروز دنیای پیرامونمان نظر داشته باشیم و مدیریت در سده‌ی بیست‌ و یکم، این دنیای پرآشوب و بحرانی را، متصور نماییم، بی‌شک به ارزش و اهمیت مدیریت و رهبریبیش از پیش واقف خواهیم شد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود