تربیتی · دسامبر 1, 2023 0

دانلود تحقیق الگوی تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر با فرمت ورد

دانلود تحقیق الگوی تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی الگوی تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

دانلود تحقیق الگوی تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی الگوی تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 47
حجم 101/961 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی الگوی تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

گستره­ی مفهومی کیفیت 

مروری بر تعاریف کیفیت  

زمینه­ی پیدایش و گسترش مطالعات مدیریت کیفیت 

مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)

سنجش عملکرد و مدیریت کیفیت فراگیر 

استفاده از الگوهای مدیریت کیفیت به­منظور سنجش عملکرد

 جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج (MBNQA)

شش سیگما (Six Sigma)

کارت امتیازی متوازن (BSC)

الگوی "بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت" (EFQM) یا تعالی سازمانی 

مفاهیم بنیادین الگوی تعالی سازمانی

معیارهای الگوی تعالی سازمانی

منطق امتیازدهی در الگوی تعالی سازمانی

مزایای الگوی تعالی سازمانی

خلاصه و نتیجه­گیری از مباحث نظری

منابع

 

 

 

امروزه، کمتر سازمانی است که کیفیت، دغدغه­ی اصلی آن نباشد. به عقیده­ی نگارنده، پدیداری حوزه­ی مدیریت کیفیت، ملهم از وقایع بعد از جنگ جهانی دوم، و نیاز سازمان­های صنعتی و تولیدی، و به سامان دادن اوضاع آشفته و پرچالش دهه­ی 30 و40 میلادی می­باشد. نتایج حاصل از به­کارگیری ایده­های مدیریت کیفیت در این سازمان­ها و اثبات کارآیی این ایده­ها، از یک­سو، و رویارویی با دنیای پرتغییر فناوری­های نوین، از سوی دیگر، به سرعت سبب تسری الگوهای مختلف مدیریت کیفیت، ابتدا در سازمان­های تولیدی، و سپس خدماتی گردید.

 

 

 

 بدون تردید، تغییراتِ مداومِ دنیایِ فناوری و همگامی با این تغییرات و تحولات، در عصر حاضر که عصر کیفیت یا همان عصر مشتری مداری، و روزگاری است که تولیدکنندگانِ کالاها و ارائه دهندگان خدمات در آن زندگی می­کنند، وظایف و مسؤلیت­های مدیران امروزی را دوچندان نموده و بر ماهیت حرفه­ای آن­ها، تأثیر بارزی نهاده است. مشخصه­ی عصر کیفیت، مشتری مداری و توجه به نیازمندی­های اوست و جلب نظر و حفظِ وفاداری مشتری، با وجود چنین مشخصه­ای، بسیار سخت و پیچیده است. در عین حال، بهبود کیفیت، از علایق مشترک تمامی سازمان­ها می­باشد. کتابخانه­ها و مراکز اطلاع رسانی نیز به­واسطه­ی ماهیت خدماتیشان، از جمله سازمان­هایی هستند که پرداختن به مقوله­ی کیفیت، آن­ها را قادر می­سازد تا نیازهای مراجعان را با ارائه­ی خدمات با کیفیت بالا، برآورده سازند. مواجهه با دنیای فناوری­های اطلاعاتی و تغییرات فزاینده­ی آن، بدون تردید سبب تغییرِ نیازها، ارتباطات، مشاغل و خدمات مراکز اطلاع­رسانی شده است. کتابخانه­ها و مراکز اطلاع­رسانی، به­منظور رویارویی موثر با این تغییرات و برآورده ساختن نیازهای مراجعانشان، نیازمند بهره­گیری از الگوهای کیفیتی می­باشند تا بر اساس آن­ها بتوانند میزان توفیق و کیفیت خدماتشان را بسنجند و نتایج حاصل از این اقدامات را دستمایه­ی بهبودِ کیفیت خدماتِ خود قرار دهند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود