حسابداری · دسامبر 1, 2023 0

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC )

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC )

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) جهت رشته حسابداری در 49 اسلاید و با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC )

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) جهت رشته حسابداری در 49 اسلاید و با فرمت pptx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 49
حجم 2066/674 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( ABC ) جهت رشته حسابداری در 49 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

با متنوع شدن تولیدات و مشتریان یک سازمان، تخصیص هزینه‌های سربار نیز امری گمراه‌کننده و تحریف‌کننده بهای تمام‌شده تولیدات یا خدمات خاص می‌گردد. همان‌طور که می‌دانیم سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت و سیستم هزینه‌یابی سنتی از لحاظ نحوه تخصیص هزینه‌های سربار با یکدیگر متفاوتند. بدین معنی که در سیستم هزینه‌یابی سنتی، هزینه‌های سربار تنها براساس یک محرک هزینه که می‌تواند حجم تولید، ساعات کار مستقیم، ساعات کار ماشین یا میزان دستمزد مستقیم باشد تسهیم می‌گردد و این نمی‌تواند مبنای صحیحی برای تسهیم هزینه‌های سربار پدید آورد، زیرا برای مثال، محصولی که چرخه عملیات تولیدی آن کوتاه است ممکن است به میزان غیرمتناسبی از هزینه‌های انبار یا بارگیری بهره ببرد. لذا حسابداری صنعتی به‌شکل سنتی پیام نادرست به مدیران می‌دهد. اما در سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت، تسهیم هزینه‌های سربار شامل دو مرحله است که در مرحله اول فعالیتهای عمده شناسایی می‌شوند و هزینه سربار به‌تناسب منابعی که در هر فعالیت مصرف می‌شود به آن فعالیتها تخصیص می‌یابد. سربار تخصیص‌یافته به هر فعالیت هزینه انباشته فعالیت نامیده می‌شود. پس از تخصیص سربار ساخت به فعالیتها در مرحله اول، محرکهای هزینه مناسب و مربوط به هر یک از فعالیتها شناسایی می‌شوند. سپس در مرحله دوم هزینه انباشته هر فعالیت به‌نسبت مقدار مصرف محرکهای هزینه در هر یک از خطوط تولید محصول به این خطوط تخصیص داده می‌شود. این سیستم هزینه‌یابی می‌تواند اطلاعات بهتری را برای تصمیم‌گیریهای استراتژیک مدیریت فراهم آورد و به تشخیص هزینه‌های بدون ارزش افزوده کمک کند. بنابراین هزینه‌یابی برمبنای فعالیت، کیفیت تولید و هزینه‌یابی را بهبود می‌بخشد.
مدیران برای آنکه بتوانند عملکرد شرکتشان را بهبود بخشند نیازمند شناخت چگونگی اثر متقابل بهای تمام‌شده با دیگر معیارهای عملکرد هستند. این موضوع به کمک تکنیک ارزیابی متوازن حل می‌شود.

 

 

 

فهرست مطالب:
پیدایش هزینه‌یابی فعالیت‌ محور
علل جذابیت و رواج سریع روش هزینه‌یابی فعالیت ‌محور
هزینه یابی چیست؟
هزینه یابی بر مبنای فعالیت چیست؟
اهداف سامانه هزینه‌یابی فعالیت‌محور
فرایند طراحی و اجرای سیستم هزینه‌یابی فعالیت‌محور
موضوعات سازمانی
شناسایی فعالیتها
فعالیتهای با یا بدون ارزش‌افزوده
نتيجه گيري
مقایسه ABC  باTDABC  
مزایای سیستم متداول  (ABC)
معایب(ABC)
مشکلات نگهداری سیستم
هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا TDABC
تفاوت در محرک های زمان
جمع آوری و به روز کردن داده ها
حجم داده ها


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود