جغرافیا · دسامبر 1, 2023 0

نمونه فصل دوم پایان نامه گردشگری و جایگاه آن در مطالعات جغرافیایی

نمونه فصل دوم پایان نامه گردشگری و جایگاه آن در مطالعات جغرافیایی

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه گردشگری و جایگاه آن در مطالعات جغرافیایی با فرمت docx در قالب 11 صفحه ورد

نمونه فصل دوم پایان نامه گردشگری و جایگاه آن در مطالعات جغرافیایی

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه گردشگری و جایگاه آن در مطالعات جغرافیایی با فرمت docx در قالب 11 صفحه ورد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 11
حجم 27/476 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه گردشگری و جایگاه آن در مطالعات جغرافیایی با فرمت docx در قالب 11 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

واژه توریسم از دو بخش تور و ایسم تشکیل شده که" تور" به معنای سفر، مسافرت و سیاحت و "ایسم" پسوندی که  به مکتب فلسفی، مذهبی، سیاسی، ادبی و… . اشاره  دارد. بنابراین توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت و گردشگری است. ریشه یونانی این واژه " توریست " است کهاز یونان به اسپانیا و سپس به فرانسه و از آنجا به انگلیس وارد شده است. در قرن چهاردهم میلادی کلمهTOUR   به معنای" نوبت " یا " دوره خدمت "، در قرن پانزدهم به معنای "  حرکت دورانی " و در قرن هفدهم به معنای " مسافرت کردن به اطراف " به کاررفت و در قرن هجدهم و نوزدهم کلمات " توریسم " و " توریست " از آن گرفته شد. توریسم نه تنها در زبان فرانسوی  و انگلیسی، بلکه دراکثر زبانهای زنده دنیا با اندکی اختلاف در تلفظ، مفهوم مشترکی را می رساند. در زبان فرانسه، تور علاوه بر " نوبت " به مفهوم " حرکت "، " مسافرت " و " گردش" است، خواه این گردش به دور دنیا و یا حرکت به دور یک محور باشد. درفرهنگ لغات فارسی، گردشگری را چنین تعریف کرده اند: در اقطار عالم سفر کردن و شناختن، مسافرت برای تفریح و سرگرمی، و سفری که در آن مسافربه مقصدی می رود و سپس به محل سکونت خود باز می گردد. (کاظمی-1385-ص14)

 

 

 

فهرست مطالب
2-1. توریسم، توریست، تعاریف و مفهوم آن 10
2-2. پیشینه جهانگردی در ایران 10
2-3. جایگاه گردشگری در مطالعات جغرافیایی 15
2-4. گردشگری شهری 15
2-5. توسعه پایدار و توسعه پایدار شهر 18
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود