جغرافیا · دسامبر 1, 2023 0

نمونه فصل دوم پایان نامه گردشگری و تاریخچه خدمات آن

نمونه فصل دوم پایان نامه گردشگری و تاریخچه خدمات آن

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه گردشگری و تاریخچه خدمات آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد

نمونه فصل دوم پایان نامه گردشگری و تاریخچه خدمات آن

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه گردشگری و تاریخچه خدمات آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 46/8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه گردشگری و تاریخچه خدمات آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

تئوری قطب رشد در سال‌های 1955 تا 1964 توسط «فرانسوا پرو» اقتصاددان فرانسوی رواج داده شد. بسیاری از اندیشمندان آن را تئوری عمومی برنامه‌ریزی و توسعه تلقی می‌نمایند. «بودیل» قطب رشد را به عنوان مجموعه‌ای از صنایع رو به رشد که در یک ناحیه شهری واقع شده و باعث توسعه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در ناحیه زیر نفوذ خود می‌شود تعریف کرد. اگر گردشگری را یک صنعت بدانیم که در آن وجود جاذبه‌های مختلف مهیا و نامهیا عامل اصلی حرکت گردشگر در اوقات فراغت باشد، نیازمند وجود امکانات زیربنایی و روبنایی و هزینه از سوی گردشگر و میزبان و نهایتاً درآمد بیشتر میزبان است. پس با توجه به نظریه فوق می‌توان نتیجه گرفت که توسعه و رشد گردشگری به عنوان یک اقتصاد با درنظرگرفتن امکانات زیربنایی و روبنایی و ارائه خدمات با کیفیت موجب افزایش درآمد جامعه‌ی میزبان می‌شود و می‌تواند ضمن تحول در یک منطقه موجب اتصال(پخش) امکانات، مازاد درآمد تکنولوژی و… به مناطق همجوار و دیگر مناطق گردد و باعث تحول، رشد و توسعه‌ی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی آن‌ها نیز شود.

 

 

 

فهرست مطالب
 مفهوم توسعه 20
2-12- تئوری قطب رشد 20
2-13- توسعه پایدار 21
2-14-تاریخچه سیستم توزیع محصولات و خدمات گردشگرى 22
2-15- تاریخچه شركت‌هاى خدمات مسافرتى در ایران 23
2-16- فدارسیون بین‌المللى اتحادیه آژانس‌هاى مسافرتى(UFTAA) 24
2-17- سازمان میراث فرهنگى و گردشگرى و شوراى عالى میراث فرهنگى و گردشگرى 25
2-18- انواع فعالیت شركت‌هاى خدمات مسافرتى 25
2-18-1- فعالیت شركت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب نوع مجوز 25
2-18-2- فعالیت شركت‌هاى خدمات مسافرتى بر حسب بعد سازمانى 26
2-18-3- فعالیت شركت‌هاى خدمات مسافرتى برحسب سطح فعالیت 28
2-18-4- كارگزاران مسافرتى(آژانس‌ها یا سفرگذارى‌ها) 29
2-19- ساختار شركت‌هاى خدمات مسافرتى 29
2-19-1- واحد فروش و بازاریابى 29
2-19-2- واحد عملیات 30
2-19-3- واحد ذخیره‌ی جا 30
2-19-4- واحد ادارى و اجرایى 30
2-19-5- واحد محاسبات و امور مالى 30
2-19- كاركنان شاغل در واحدهاى خدمات مسافرتى 31
2-19-1- مدیرعامل 31
2-19-2- مدیر فنى 31
2-19-3- مدیر تور 32
2-20- تور و اجزاى آن 32
2-21- راهنمای تور 34
2-22- اهمیت راهنمایان در تورهاى گردشگرى 34
2-23- مسئولیت‌ها و وظایف راهنما 34
2-24- فرایند اجراى تور 35
2-25- انواع سفرهاى گروهى كه در داخل كشور برگزار مى‌شود 36 
2-25-1- سفرهاى طبیعت‌گرا 36
2-25-2- طبیعت‌گردى و راهنماى كویر 37
2-26- دستورالعمل‌هاى ویژه برگزاركنندگان تور طبیعت
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود