جغرافیا · دسامبر 1, 2023 0

نمونه فصل دوم پایان نامه فضای شهری و انواع آن

نمونه فصل دوم پایان نامه فضای شهری و انواع آن

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فضای شهری و انواع آن با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد

نمونه فصل دوم پایان نامه فضای شهری و انواع آن

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فضای شهری و انواع آن با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 44
حجم 266/440 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فضای شهری و انواع آن با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

مفهوم فضا مهمترین و تعیین کننده ترین مفهوم در رویکرد انسان شناختی و مخصوصا" در انسان شناسی فضا و مکان به شمار می آید، زیرا در فضا نوعی جامعیت فرهنگی دیده می شود. فضا به گونه ای حیرت انگیز و با سازوکارهایی که گاه کشف چند و چون آنها برای ما ممکن نیست، تمام ابعاد زندگی انسانی را در خود جای داده و نمایندگی می کند. از این رو تحلیل فضا به عنوان یکی از موثرترین شیوه های تحلیل فرهنگ های انسانی مورد تاکید بوده است. برای انسان، شناسانی چون ادوارد.ت. هال، درک فضا از تحلیل فضاهای کالبدی و شخصی آغاز می شود و تا بزرگترین ابعاد فضایی در شهر تداوم می یابد. در این تحلیل مسلما" نباید سهم سایر عوامل را در شکل دادن به فضا و دگرگون ساختن بارهای معنای آن از یاد برد

 

 

 

فهرست مطالب
2-3-6 مفهوم فضا Space 37
2-3-6-1 فضای شهری CitySpace 37
2-3-6-2 انواع فضای شهری 39
2-3-6-2-1 فضای خصوصی 39
2-3-6-2-2 فضایی نیمه خصوصی/ نیمه عمومی 39
2-3-6-2-3 فضای عمومی 39
2-3-6-3 فضاهای اجتماعی Social Spaces 40
2-3-7 ناپایداری اجتماعی Social Unsustainability 41
2-3-8 پایداری اجتماعی Social Sustainability 42
2-3-9 دیدگاه ها و نظریات  در حوزه پایداری اجتماعی در سطح جهان 45
2-3-9-1 جان اورتون و همکاران 45
2-3-9-2 دیویدسون و ویلسون 46
2-3-9-3 نظریه کنش پارسونز 46
2-3-9-4 برملی و همکاران 47
2-3-9-5 بارون و گانلت 47
2-3-9-6 براملی و همکاران 48
2-3-9-7 جان و لی 48
2-3-9-8 تین و همکاران 48
2-3-9-9 ریک گیت ماریو 49
2-3-10 شاخص های کلیدی در پایداری اجتماعی 50
2-3-11ابعاد مختلف پایداری اجتماعی 56
2-3-11-1 حس تعلق و و ابستگی Sense of belonging and affiliation 56
2-3-11-2 شاخصه های حس تعلق و وابستگی 57
2-3-11-2-1 حس رضایت Sense of Satisfaction 57
2-3-11-2-2 حس مالکیت Sense of Ownership 58
2-3-11-2-3 مدت اقامت Length of stay 58
2-3-11-3  مشارکت partnership 58
2-3-11-4 امنیت Security 60
2-3-11-5  هویت اجتماعی Social identity 62
2-3-11-6 گروه ها وطبقات اجتماعی Social classes and groups 63
2-3-11-7 عدالت اجتماعی و برابری Social justice and equality 63
2-3-11-8 دسترسی Access 65
2-3-11-9 رفاه اجتماعی social welfare 65
2-3-11-10 آموزش Education 66
2-3-11-11 تعامل اجتماعی Social interaction 
منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود