پیشینه تحقیق · می 1, 2024 0

مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)

مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)

دانلود  مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)

مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم) خرید ارزان مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)

——-

 مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)

مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 80
قیمت: 57000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغمقدمه : 9تعریف تبلیغات : 10تعریف تبلیغ در کتب مرجع : 12اصول نظری تبلیغ : 13تاریخچه تبلیغات : 14الف . تبلیغات نخستین : 15ب . تبلیغات چاپی اولیه : 15ج . پیدایش تبلیغات نوین : 16د. موسسه های تبلیغاتی نوین : 18ه. رسانه الکترونیک : 18کارکردهای اجتماعی تبلیغات : 19انواع تبلیغات : 20الف . تقسیم بندی تبلیغات برمبناهای مختلف : 21ب . تبلیغات محلی : 21ج . تبلیغات ملی : 21د. تبلیغات بین المللی – جهانی : 21انواع نقش های تبلیغات : 24شیوه های تبلیغات : 25الف . اقدام مستقیم : 25ب. اقدام غیر مستقیم : 25دین : 25تبلیغ دینی:…………………………………………………………………………………………………31ویژگی های تبلیغ دینی :…………………………………………………………………………………….32تعریف فرهنگ :…………………………………………………………………………………………..33تاریخچه فرهنگ :………………………………………………………………………………………….34-الف. مرحله اول : 35-ب . مرحله دوم : 35-ج. مرحله سوم : 35ویژگی های فرهنگ : 35 سیاست گذاری فرهنگی :…………………………………………………………………………………37جایگاه سیاست گذاری فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی :………………………………………39چارچوب نظری پژوهش :…………………………………………………………………………….40الف . الگوهای سیاست گذاری فرهنگی : 40ب. الگوی آرمان شهرگرایی : 40ج. الگوی راهبردی : 43د. الگوی توسعه گرا : 43ارتباط دین و فرهنگ : 44الف) نسبت دین اسلام و فرهنگ با رویکرد مصداق گرایی : 45ب) نسبت دین و فرهنگ با رویکرد کارکردگرایی : 46قلمرو دین و فرهنگ : 47مقدمه :در گذشته آگهی تنها به منظور اعلان یا مطلع کردن عامه مردم به کار می رفت که به اشکال مختلف از جمله «جارزدن» در اماکن عمومی، «نصب اعلانات دولتی» در معابر و یا «چاپ آگهی» در مطبوعات، در تاریخ ضبط شده است. در دنیای امروز که عصر تولید انبوه و مصرف نام گرفته، بخش مهمی از هدف تبلیغات، مطلع کردن مردم از تازه های تولید است و تبلیغات،کوششی کم و بیش نظامند برای تحت تاثیر قرار دادن عقاید، نگرشها و یا رفتارهای دیگران با استفاده از نمادهایی چون کلمات، اشارات ، پلاکاردها، بناهای یادبود، موسیقی، لباس، آرایش مو، نشانه ها، طرح های روی سکه ها، تمبرهای پستی و نظایر آنهاست. وجه تمایز عمده تبلیغات با گفت و گوهای معمولی و تبادل آزادانه عقاید، تاکید به نسبت بالا بر هدفمندی و قابلیت نفوذ فعالیتهای تبلیغاتی است. به بیان روشن تر، مبلغ، هدف یا اهدافی خاص را دنبال می کند و برای دستیابی به این اهداف، در بیان حقایق، بخشها و نمادها به گزینش می پردازد و راه و روشی را برمی گزیند که بیشترین میزان تاثیر را به همراه آورد. امروزه تبلیغات جزء لاینفک اجتماع در کشورهای توسعه یافته و جهان سوم بشمار می رود و ریشه های نفوذ تبلیغات را می توان در همه عرصه های زندگی بشر امروز اعم از: هنر، فن آوری، تولید و حتی سیاست و … دید. تبلیغات یک ابزار مهم ارتباطی و ترویجی است و یکی از مهمترین ابزارها برای تاثیرگذاری بر رفتار خریداران احتمالی می باشد.گستره وسیعی از نهادها، موسسات و شرکتها، از شرکتهای بزرگ چند ملیتی تا خرده فروشی های کوچک، جهت ارائه نگرش یا سیاست ها و یا به فروش رساندن کالاها و محصولات خود بر تبلیغات تکیه دارند .افزایش روز افزون هزینه های تبلیغاتی موسسات و شرکتها نشان دهنده افزایش اهمیت تبلیغات می باشد. هر یک از ما روزانه خواسته یا ناخواسته در معرفی حجم عظیمی از تبلیغات هستیم . بنابراین شناخت علمی و صحیح تبلیغات و انواع آن و نقش ها و شیوه های تبلیغاتی لازم و ضروری به نظر می رسد . تبلیغات به این مفهوم است که توجه مخاطب هدف به یک پیام خاص جلب شود، که توسط تبلیغ کننده یا همان منبع پیام ارائه می شود. در این مفهوم، تبلیغات جلب توجه افراد به سمت محصولات، خدمات و ایده های شرکت و یا موسسات می باشد. امروزه کارکرد تبلیغات در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز به شدت اهمیت یافته و این موضوع نیز موکد اهمیت علم تبلیغات است . تعریف تبلیغات : تعاریف متعددی از تبلیغات در زبانها و فرهنگهای مختلف ارائه شده است. به عنوان مثال در لغت عرب «تبلیغ » به معنای دعوت، اعلام و دعایه استعمال می گردد، در فرهنگ غربی معمولاً واژه پرو پاگاندا مورد استفاده قرار می گیرد. معنی کلی و وسیع پرو پاگاندا، پخش کردن و افزودن است .ساده ترین تعریف از تبلیغات توسط دکتر دانیل استاریچ ارائه شده است، مبنی بر اینکه :آگهی نمایشی است که به وسیله یک شخص یا یک موسسه معین انتشار می یابد و هدف آن نفوذ در عقاید و اعمال مردم است .برخی از مهمترین تعاریف تبلیغات عبارتند از :امام خمینی (ره) : « تبلیغات، همان شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی ها و نشان دادن راه گریز و منع آن است» (امام خمینی (ره) ، 339:1374)حمید مولانا : «تبلیغ، عبارت است از نشر و پخش یک اصل و مقصود نهایی از راه افزایش یا گسترش و تغییر طبیعی در شرایط زمانی و مکانی مخصوص» (اسدی طاری ، 54:1372)شیخ محمد غزالی : « تبلیغ ، نوعی اعلام است که خدای واحد و دین حق او را می شناساند و چهره ای راستین از رسالت محمد (ص) بی هیچ کاستی و زیادی ترسیم می کند».(باهنر ، 28:1388)محی الدین عبدالحلیم : «تبلیغ عبارت است از مسلح ساختن توده های مردم به حقایق دین اسلام که برگرفته از کتاب خدا و سنت پیامبرش باشد، چه مستقیم و چه غیرمستقیم و از راه وسیله ای ارتباطی و دارای پشتوانه گسترده و عمیق در موضوع رسالتی که بدان می پردازد. این تبلیغ نیز با هدف ایجاد افکار عمومی برتری که حقایق دینی را فهم و درک کند و از آن در اعتقادها، عبادتها و معامله های خود تاثیر پذیرد، انجام می گیرد».( باهنر، 29:1388)فیصل حسون :« تبلیغ اعلامی است که به نشر دعوت اسلامی اقدام می کند و عهده دار مقابله با هجومهای شک برانگیزی که اسلام در معرض آن قرار می گیرد، و نیز نقش پیشتاز اسلام را در بیرون بردن انسانیت از تاریکی ها به سوی نور آشکار و تمامی نیروهای فکری، فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و انسانی اسلام را در راه خدمت به اسلام و مسلمانان جهت می دهد».(همان: 29)ترانس کوالتر: «تبلیغات را تلاش عمومی برخی از افراد یا گروه ها برای بهره گیری از وسایل ارتباطی در کنترل، تغییر و یا شکل دادن نگرش دیگر گروه ها به طریقی می داند که واکنش آنها در یک موقعیت ویژه به اندازه مطلوبی که هدف مبلغ است تحت تاثیر قرار بگیرد»(پورکریمی ، 312:1381)لئوناردو دوب : «تبلیغات عبارت است از اقدامات متوالی و منظمی که فرد یا افراد ذینفع از راه تلقین برای نظارت بر وصفهای روانی گروه هایی از افراد و درنتیجه نظارت بر رفتارهای آنها انجام می دهند»(طاهر نسبی، 21:1381)برنیز: از اندیشه گران اجتماعی معتقد است : «تبلیغات به ویژه تبلیغات نوین، تلاشی است پیگیر برای ایجاد یا مشکل دادن رخدادها به منظور تحت تاثیر قراردادن روابط عامه مردم با کار فکری یا گروهی »( دادگران ، 49:1374) انجمن بازاریابی آمریکا ، تبلیغات را به عنوان « هر شکلی از نمایش و ترویج پولی کالاها، خدمات یا ایده ها توسط حامی مشخص » تعریف می کند .دیوید اگیلوی « تبلیغات را وسیله ای برای توسعه تصویر برند، افزایش سهم بازار و سود سازمان در دراز مدت می داند .از نظر جان میر « تبلیغات انتشار اطلاعات درباره ایده، خدمت یا محصول است تا اقدامی مطابق خواست تبلیغ کننده صورت گیرد »بولینگ می گوید : « تبلیغات هنر ایجاد تقاضا برای محصول یا خدمت می باشد.»طبق تعریف فیلیپ کاتلر « هرگونه نمایش و ترویج غیر شخصی کالاها، خدمات یا ایده ها که در ازای آن توسط یک حامی مشخص پولی پرداخت می شود ».در تعریف دیگر، تبلیغات به عنوان روش یا روشهای بهم پیوسته و در قالب یک مجموعه برای بسیج و جهت دادن نیروهای اجتماعی و فردی از طریق نفوذ در شخصیت، افکار و عقاید و احساسات آنها جهت رسیدن به یک هدف مشخص که این هدف ممکن است سیاسی، نظامی، فرهنگی و …. باشد.برخی از تحلیل گران، تبلیغات را نوعی کار آموزشی می دانند و این نوع را بهترین روش تبلیغات برشمرده اند. اگرچه ماهیت تبلیغات با آموزش تفاوت روشن دارد، ولی بسیاری بر این باورند که تبلیغات و آموزش درتعامل با همدیگر معنا دارند، که تعریف زیر معطوف به این موضوع است :تبلیغات در بهترین و اصولی ترین شکل آن یک فعالیت آموزشی است که به منظور نشر دانش و آگاهی های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نشر ارزش و سجایای اخلاقی صورت می گیرد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم) روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق تبلیغات وانواع تبلیغ (فصل دوم)