مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)-sidaa

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم) با کیفیت عالی , مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم) قابل ویرایش , مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)
در 153 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

زیگموند فروید (1939-1856)
زیگموند فروید در ششم ماه مه 1856 در فری برگ، مراوی (که اکنون پریبر، چکسلواکی است) به دنیا آمد. در 1990، نام میدان استالین این شهر به میدان فروید تبدیل شد. پدرش تاجر پشم بود که چون در مراوی ورشکست شد، با خانواده اش ابتدا به لایپزیک و مدتی بعد، یعنی هنگامی که فروید 4 ساله بود، به وین نقل مکان کرد. فروید تقریباً مدت 80 سال در وین باقی ماند.
پدر فروید 20 سال از مادرش مسن تر و مردی سختگیر و قدرت طلب بود. فروید هنگامی که پسر خردسالی بود، ضمن احساس ترس از پدر، او را دوست می داشت. مادرش حمایت کننده و با محبت بود، و فروید نسبت به او احساس دلبستگی هوس آلودی داشت. البته این ترس از پدر و کشش جنسی نسبت به مادر چیزی است که بعدها فروید آن را عقده ادیپ نامید، و چنین به نظر می رسد که این مفهوم از تجارب دوره کودکی وی و یاد آوری آنها گرفته شده باشد. چنانکه خواهیم دید بیشتر نظریه او از ماهیت شرح حال خودش گرفته شده است.
از هشت فرزند خانواده، فروید توانایی ذهنی بیشتری از خود نشان داد، وخانواده اش
برای تشویق او تلاش می کردند. اتاق وی تنها اتاق خانه بود که یک چراغ نفتی داشت، که برای مطالعه روشنایی بهتری ایجاد می کرد، سایر اعضای خانواده از شمع استفاده می کردند. کودکان دیگر، که او در برابر آنها رقابت و آزردگی خاطر بیشتری نشان می داد، اجازه نداشتند به تمرین موسیقی بپردازند، از بیم آنکه مبادا سر و صدا برای دانشمند جوان مزاحمت ایجاد کند.
فروید یک سال بیش از سن معمول وارد دبیرستان شد که در آنجا شاگردی درخشان بود، و در سن 17 سالگی به عنوان فردی ممتاز از آنجا فارغ التحصیل شد. نظریه تکامل داروین علاقه او را در مورد رویکرد عملی نسبت به دانش بیدار کرد، و فروید تصمیم به تحصیل در پزشکی گرفت. به اشتغال در طبابت تمایل زیادی نداشت، اما رشته پزشکی را به این امید انتخاب کرد که او را به حرفه ای در زمینه پژوهشهای علمی هدایت کند.
او در سال 1873 تحصیلات خود را در دانشگاه وین آغاز کرد. به سبب علاقه به سایر رشته هایی که رابطه مستقیم با تحصیل در رشته پزشکی نداشت، فلسفه، اتمام تحصیلات او هشت سال به طول انجامید. در ابتدا توجه او به زیست شناسی متمرکز شده و بیش از 400 مار ماهی نر را برای بررسی دقیق بیضه ها کالبد شکافی کرد. او از این بررسیها نتیجه ای به دست نیاورد، اما این نکته قابل توجه است که نخستین تلاش وی در راه تحقیق به امور جنسی معطوف شد. سپس به فیزیولوژی و مطالعه درباره نخاع شوکی ماهی روی آورد و شش سال در انستیتوی فیزیولوژی روی یک میکروسکوپ کار کرد.

قسمتی از پیشینه تحقیق:
ویدوویک  وهمکاران ( 2003) در بررسی رابطه اضطراب و سبکهای دفاعی اختلالهای خوردن دریافتند که بیماران مبتلا به اختلال خوردن در موقعیت‌های واقعی مضطرب‌تر و سبک دفاعی پخته‌تری را نشان می‌دهند .
 با این حال مکانیسم‌های دفاعی مسلط معناداری گزارش شد و تنها همبستگی معنا‌داری بین سطوح مختلف اضطراب و پختگی با مکانیسم‌های دفاعی « من » افراد مبتلا به اختلال خوردن را گزارش کردند در همین راستا ، استین و همکاران ( 2003) دریافتند که ترکیبی ا ز دفاع‌های ناپخته و نوروتیک ممکن است خطر ابتلا به اختلالهای خوردن را در دختران نوجوان بالا ببرد . در این پژوهش مکانیسم یا سبک‌ دفاعی مسلطی برای افراد مبتلا به اختلال خوردن گزارش نشد .
 پولاک و اندروز ( 1989) سبک‌ها و مکانیسم‌های دفاعی مبتلایان به اختلال هراس ( با یا بدون گذر هراسی ) ، فوبی اجتماعی و اختلال وسواسی – جبری ( oCD) را بررسی نمودند . در بیماران مبتلا به اختلال هراس ، مکانیسم‌های دفاعی جابجایی ، جسمانی سازی و واکنش وارونه مشاهد شد در فوبی اجتماعی ناارزنده سازی و جابجایی . در oCD نیز ابطال ، گذار به عمل و فرافکنی بیشتر مود استفاده قرار گرفته بود با توجه به گروه کنترل، تفاوت در سبک دفاعی معنادار گزارش نشد .

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش :
زیگموند فروید    
تعریف روانکاوی    
ساختار شخصیت    
 دیدگاه روان پویشی    
 دیدگاه انسان گرایی    
 دیدگاه صفت    
 نظریه اجتماعی شناختی    
مکانیزمهای دفاعی    
تاریخچه مکانیزم دفاعی    
 عملکرد مکانیزم دفاعی    
 ویژگی مکانیزم دفاعی    
مکانیسم دفاعی و سبکهای مقابله    
 سبکها و مکانیسم های دفاعی- روانی    
نظریه فروید در مورد مکانیسم دفاعی    
طبقه بندی مکانیسم دفاعی    
حمایتهای تجربی   
سنجش مکانیزمهای دفاعی    
انواع آزمونها    
 آزمون علاقه   
آزمون شخصیت   
آزمون سازگاری بل    
آزمون شخصیت مینسوتا   
روشهای فرافکنی   
آزمون رورشاخ   
آزمون دریافت ذهنی     
منابع

 

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

پشتیبانی در صورت داشتن هر گونه مشکل در دانلود فایل 09214087336  لطفا اول پیامک بدید بعد تماس  اولین فرصت جواب میدیم

کسب درآمد با آپلود فایل  افزایش فروش با تولید محتوا

پکیج مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم) , سایت مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم) pdf , مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم) 

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار