مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم)-sidaa

مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم)

دانلود مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم) با کیفیت عالی , مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم) قابل ویرایش , مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم)

مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم)دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد فرزندپروری و شادکامی (فصل دوم) در 49 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

شیوه های فرزند پروری
      رابطة والدین اعم از آموزشی یا غیر آموزشی با فرزندان، رابطه ای یکسان و بر طبق یک الگو و مدل خاصی نیست. بر اساس تحقیقی در فرانسه، این مدلها در ارتباط با طبقة اجتماعی خانواده ها می باشند. (ژیفو لوواسور، 1995) به گفتة کاستلان ‘یک مدل فرزند پروری در همة خانواده ها وجود ندارد. بلکه به تعداد خانواده ها، تعداد روش های فرزند پروری وجود دارد’ (کاستلان ، 1986) .
برای مثال، در مورد فعالیت اجتماعی کردن کودکان، مدلهای متفاوتی وجود دارد. بومریند به نقل از سیف (همان منبع) با انجام پژوهشی در بارة 150 کودک 4 ساله، که در دورة آمادگی پیش دبستانی ثبت نام کرده بودند، والدین آنها را به سه گروه مختلف به شرح زیر تقسیم می کند:
گروه اول، والدینی هستند که فرزندان خود را مجبور به اطاعت کورکورانه می کنند. این گروه، فرزندان خود را محدود کرده، اختیار و آزادی کمتری به آنها می دهند و معتقدند که رفتار کودکان بایستی زیر نظر آنان باشد. در نتیجه، ضوابط رفتاری آنها انعطاف پذیر نبوده و یک جانبه است، و گاهی اوقات برای اجرای همان ضوابط رفتاری، کودکان را تنبیه می کنند. گروه دوم، والدینی هستند که با فرزندان خود با اقتدار رفتار کرده، ولی بر عکس گروه اول معتقد به انعطاف پذیری در رفتارند. به فرزندان خود فرصت می دهند تا در صورت لزوم اعتراض کنند و تربیت خاصی را با دلیل به آنها تفهیم می کنند. گروه سوم، والدینی هستند که نسبت به رفتار فرزندان تحمل پذیرند و در برابر اعمال خلاف، چشم پوشی می کنند. این والدین، معیارهای مشخصی را جهت رفتار کودکان در نظر می گیرند، و سایر رفتار آنان را با دیدة اغماض می نگرند، جز رفتارهائی که باعث صدمه و آسیب بدنی به آنها می شود. علی شریعتمداری نیز سه روش دمکراسی، آزادی و دیکتاتوری را تقریبا با همین محتوی به عنوان شیوه های فرزند پروری موجود در خانواده ها معرفی می کند. (شریعتمداری، 1367) در پژوهش حاضر، نکتة قابل تعمق در شیوه های فرزندپروری، حضور فیزیکی والدین در محیط خانه یعنی زمان بودن با فرزندان و چگونگی فضای فرهنگی حاکم بر خانواده مد نظر می باشد.

شادکامی
     شادکامی» از مهم‌ترین نیازهای روانی بشر است که تأثیر عمده‌ای بر شکل‌گیری شخصیت و سلامت روان دارد و همة انسان‌ها شادکامی را خود و برای افراد مورد علاقه‌شان می‌خواهند. از عهد باستان تا کنون به احساسات مثبت انسان از جمله شادکامی توجه شده است. افلاطون در کتاب جمهوری به سه عنصر در وجود انسان اشاره می‌کند که عبارتند از: قوة عقل یا استدلال، احساسات و امیال. وی شادکامی را حالتی از انسان می‌داند که بین این سه عنصر، تعادل و هماهنگی وجود داشته باشد. ارسطو معتقد است دست‌کم سه نوع شادمانی وجود دارد؛ در پایین‌ترین سطح، شادی را همان لذّت می‌داند؛ در سطح بالاتر شادی همان موفقیت و کامیابی است و نوع سوم شادی از نظر ارسطو، شادی ناشی از معنویت است. وی معتقد است شادکامی حقیقی از ارضای امیال حاصل نمی‌شود، بلکه از انجام چیزی که از لحاظ اخلاقی ارزش انجام دادن دارد، یعنی از تجلّی فضیلت حاصل می‌شود. به اعتقاد جرمی بنتام شادکامی غیر قابل تشخیص از لذّت‌های جسمانی بوده، عبارت است از فعالیت‌هایی که افزایش آنها موجب لذّت و کاهش درد و ناراحتی‌ها می‌شود. فارابی معتقد است سعادت دنیوی و اخروی انسان با تحقق چهار نوع فضیلت به دست می‌آید که عبارتند از: فضیلت‌های نظری، فضیلت‌های فکری، فضیلت‌های اخلاقی و صناعات عملی. وی راه رسیدن به سعادت را داشتن ملکات اخلاقی دانسته، و خلق نیکو را اعتدال یا حد وسط افراط و تفریط می‏داند (امانیان، 1388).
      برخی از پژوهش‌گران، شادکامی را حالت روانی مثبتی می‌دانند که با سطح بالای رضامندی کلی از زندگی، عاطفه مثبت و سطح پایین عاطفه منفی مشخص می‌شود. سلیگمن، رشید و پارک، مفهوم شادکامی را در سه مؤلفه جای داده است: الف) هیجان‌های مثبت (زندگی بانشاط)؛ ب) تعهد (زندگی درگیرانه یا زندگی خوب؛ ج) معناداری (زندگی با معنا). سلیگمن معتقد است بر اساس پژوهش‌های چند سال اخیر، ثابت شده است شادکامی عامل پدیدآورندة منافعی به مراتب بیشتر از صِرف احساس خوبی داشتن است؛ افراد شادکام، سالم‌تر و بسیار موفق‌ترند و درگیری و تعهد اجتماعی بیشتری دارند (آذربایجانی و علی محمدی، 1388).

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد فرزندپروری و شادکامی( فصل 2) به شرح زیر می باشد:
مقدمه    
شادکامی    
احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی    
معنویات نقش مهمی در شادکامی دارند.    
مذهب و شادکامی    
عوامل موثر در شادکامی    
شادکامی در پژوهش ها    
چهار رویکرد کلی مربوط به شادکامی    
مهمترین اصول شادکامی    
جنسیت    
وضعیت تأهل    
نظریه های شادمانی    
رابطه هوش هیجانی با شادکامی    
عزت نفس    
عزت نفس و شادکامی    
عزت نفس درقرآن مجید    
عزت نفس کلی    
عزت نفس اجتماعی    
عزت نفس تحصیلی    
مولفه های اساسی عزت نفس    
ماهیت عزت نفس    
عزت نفس در دوره نوجوانی    
نظریات مرتبط با  عزت نفس    
نظریه ی جمیز    
نظریه ی مید    
نظریه ی کولی    
نظریه ی سالیوان    
نظریه ی روزنبرگ    
نظریه ی هورنای    
نظریه ی آدلر    
نظریه راجرز    
شیوه های فرزند پروری    
تاثیرات والدین    
شخصیت    
ویژگی های شخصیتی  فرزندان    
سبک های فرزند پروری و خلاقیت    
سلطه جویی والدین    
تنوع فرهنگی در رابطه با فرزند پروری    
پیشینه تاریخی تحقیق
منابع

پشتیبانی در صورت داشتن هر گونه مشکل در دانلود فایل 09214087336  لطفا اول پیامک بدید بعد تماس  اولین فرصت جواب میدیم

کسب درآمد با آپلود فایل  افزایش فروش با تولید محتوا

پکیج مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم) , سایت مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم) , مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم) pdf , مبانی نظری ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل دوم) 

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار