دسته‌بندی نشده · نوامبر 9, 2021 0

دانلود دانلود تحقیق در مورد نقد شوندگی docx

دانلود تحقیق در مورد نقد شوندگی docx

هدف از این تحقیق بررسی نقد شوندگی با فرمت docx

دانلود تحقیق در مورد نقد شوندگی docx

هدف از این تحقیق بررسی نقد شوندگی با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 47
حجم 86/648 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی نقد شوندگی با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

فهرست مطالب
نقد شوندگی
فصل دوم: مرور ادبيات و پيشينة تحقيق
2-2-نقد شوندگی44
2-2-1-بازار‌هاي مالي و نقش آنها در اقتصاد45
2- 2- 2- كاركرد‌هاي اقتصادي بازار ثانويه46
2-2-3- تبيين مفهوم نقد‌شوندگي50
2-2-4-معيار‌هاي منتخب نقد‌شوندگي55
2-2-4-1- معيار‌هاي مبتني بر هزينه مبادله55
2-2-4-2- معيار‌هاي مبتني بر حجم معاملات58
2-2-4-3- معيار‌هاي مبتني بر قيمت62
2-2-4-3- معيار‌هاي مبتني بر اثر بازار64
2-3-1-پیشینه تحقیقات داخلی66
2-3-2-پیشینه تحقیقات خارجی73

 

 

از عمده ترین کارکردهای بازار ثانویه علاوه بر ایجاد مکانیزمی برای کمک به تعیین قیمت عادلانه اوراق بهادار، کمک به تشکیل بستری برای معامله این اوراق و به عبارتی زمینه سازی برای نقدشوندگی مناسب این اوراق است. در واقع یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب هر سرمایه گذاری از بین گزینه‌های مختلف سرمایه گذاری مد نظر است، نقدشوندگی آن گزینه‌ها است.

 

 

هر چه نقدشوندگی بازار بیشتر باشد، تعداد سفارش‌های بالقوه ی متقابل برای سفارش های انجام نشده بیشتر است و بنابراین احتمال انطباق مطلوب سفارش ها افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاران به بازارهایی روی می‌آورند که از نقدشوندگی بالاتری برخوردارند. بنابراین نقدشوندگی عامل مهمی در رشد و توسعه بازارها محسوب می‌شود.نقدشوندگی به عنوان یکی از عناصر اصلی توسعه بازارها از اهمیت روزافزونی برخوردار است.

 

 

نخست فقدان نقدشوندگی بازار، اثرات نامطلوبی بر شکل‌گیری و کشف قیمت که از مشخصه‌های اصلی بازار کاراست، خواهد داشت. علاوه بر آن نقدشوندگی بازار عامل مهمی در استحکام و ثبات بازار محسوب می‌شود. یک بازار نقد قادر به جذب و تحمل شوک‌های خارجی منفی است. دوم آن که رقابت برای جذب سفارش‌های جهانی به خصوص در بازارهای بسیار توسعه یافته به شدت در حال افزایش است.

 

 

در مورد سایر بازارها، وجود چشم انداز روشنی از بازار و هم چنین شناخت بیشتر شرکت های پذیرفته شده یک نیاز اساسی است. از این رو هم اکنون در این بازارها، اقدامات لازم برای افزایش نقدشوندگی که باعث بهبود زیر‌ساخت‌های بازار و هم‌چنین تنوع محصولات در دسترس می شود در حال انجام است.

 

 

نقدشوندگی در بازارهای ثانویه در موفقیت عرضه های عمومی  نقش تعیین کننده‌ای دارد و موجب کاهش هزینه و ریسک پذیره‌نویس‌ها  و بازار‌گردان‌ها ‌می‌شود. هم‌چنین هزینه سرمایه‌گذاران از طریق کاهش دامنه نوسان و هزینه‌های معاملاتی، کاهش می یابد. بنابراین از دیدگاه کلان وجود بازارهای سرمایه نقد برای تخصیص کارای سرمایه ضروری است( آچاریا ،2005) .

 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل