پیشینه تحقیق · می 1, 2024 0

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)

دانلود  ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم) خرید ارزان ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)

——-

 ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 41
حجم فایل: 45
قیمت: 54000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

2-17 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..492-18 تعریف خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………………492-19 خلاقیت در مطالعات سازمانی و مدیریت ……………………………………………………………………………512-20 اهمیت خلاقیت در سازمان ها……………………………………………………………………………………………..512-21 رویکرد های فرایند خلاق ………………………………………………………………………………………………….522-22 ویژگی سازمان های خلاق …………………………………………………………………………………………………532-23 موانع خلاقیت …………………………………………………………………………………………………………………..552-24 خلاقیت و فرهنگ……………………………………………………………………………………………………………..562-25 نوآوری و فرهنگ………………………………………………………………………………………………………………572-26 باورهای فرهنگی و خلاقیت و نوآوری ……………………………………………………………………………….582-27 فرهنگ سازمانی نوآوری و خلاقیت…………………………………………………………………………………….592-28 مراحل خلاقیت…………………………………………………………………………………………………………………602-29 عوامل خلاقیت…………………………………………………………………………………………………………………622-30 راههای پرورش خلاقیت……………………………………………………………………………………………………63قسمت دوم : پیشینه تحقیق 2-31 مطالعات و تحقیقات داخل کشور ……………………………………………………………………………………….682-32 مطالعات و تحقیقات خارج کشور………………………………………………………………………………………..732-33 خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………………………782-17 مقدمهدر این بخش ابتدا تعاریفی از خلاقیت ارائه شد و در ادامه، مطالب بعدی این بخش به موضوعاتی از قبیل دیدگاه های خلاقیت، عوامل خلاقیت، راههای پرورش خلاقیت، خلاقیت و نوآوری در سازمان ها و ویژگی های سازمان های خلاق و نوآور مربوط می شود.2-18 تعریف خلاقیتخلاقیت به عنوان یکی از فراگیرترین فعالیت های انسان به شمار می رود و تا قبل از دهه 60 به ندرت آن را به عنوان یک موضوع پژوهشی عمده در نظر می گرفتند تا اینکه بین سال های دهه 60 تا 70 مورد توجه قرار گرفته و مجدداً مورد بی مهری واقع شد. به هر حال امروزه خلاقیت مورد توجه روان شناسان می باشد. از منظر روان شناسان، خلاقیت یکی از جنبه های اصلی تفکر یا اندیشیدن می باشد.مطالعات روان شناسی در تقسیم تفکر به تفکر هم گرا و تفکر واگرا، بر این نکته تاکید دارند که خلاقیت همان تفکر واگرا می باشد که از طریق فرایند ترکیب و نوآرائی اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه دراز مدت شکل می گیرد. و از جمله مفاهیمی است که بین صاحب نظران در مورد آن توافقی به عمل نیامده است.برخی از تعریف ها ناظر به بُعد فرایندی آن می باشد و برخی دیگر خلاقیت را براساس نتیجه و خروجی مورد توصیف قرار داده اند و در نظریات معاصر تعریف های جدیدی برای خلاقیت ارائه شده است.خلاقیت به عنوان یک فرایند می تواند به طور پیوسته با یافتن، حل کردن مسائل و انجام راه های جدید همراه باشد. همچنین یک فرایند تکراری است که با تفکر و عمل درگیر است وبه دنبال دریافت بازخور می باشد، آزمایش می کند و روش های جدیدی را برای انجام کارها مطرح می کند، به جای اینکه بر عادت یا رفتارهای خودکار و تکراری تکیه کند. از نظر مدنیک خلاقیت عبارت است از: شکل دادن به عناصر متداعی به صورت ترکیبات تازه که با الزامات خاصی مطابق است یا به شکلی مفید است. هرچه عناصر ترکیب جدید غیر مشابه تر باشند، فرایند حل کردن خلاق تر خواهد بود. خلاقیت را به عنوان یک نتیجه نیز توصیف کرده اند. افراد برای ایجاد یک نتیجه خلاق، نیاز دارند تا در ابتدا فرایند درستی را بکار ببرند تا به آنها کمک کند که استعدادشان را بیشتر خلاق کنند.به عنوان مثال آنها ممکن است امور ناشناخته را بررسی کنند تا برای مشکل موجود یک راه حل بهتر یا منحصر به فرد را بیابند، یا روش های جدید انجام کار را جستجو می کنند. گیزلین معتقد است: خلاقیت ارائه کیفیت های تازه ای از مفاهیم و معانی است. تایلور نیز خلاقیت را شکل دادن تجربه ها در سازمان بندی های تازه می داند. در برخی دیگر از مطالعات گفته می شود که: خلاقیت یک توانائی یا استعداد برای ایجاد و زایش ایده ها می باشد. با توجه به اینکه بسیاری از چیزها نو و تازه هستند اما خلاقانه نیستند، پس تازگی نمی تواند به تنهائی مفهوم خلاقیت را توصیف کند. از این نظر محققان به این نتیجه رسیده اند که عناصر دیگری را در تعریف خلاقیت دخالت دهند. در نتیجه نظریه های معاصر علاوه بر تازگی، متناسب بودن با ارزش ها را نیز مد نظر قرار داده اند. استین می گوید: خلاقیت فرایندی است که نتیجه آن یک کار تازه ای باشد که توسط گروهی در یک زمان به عنوان چیزی مفید و رضایت بخش مقبول واقع شود. ورنون در تعریف خلاقیت می گوید:خلاقیت توانائی شخص در ایجاد ایده ها، نظریه ها، بینش ها یا اشیای جدید و نو و بازسازی مجدد در علوم و سایر زمینه هاست که به وسیله متخصصان به عنوان پدیده ای ابتکاری و از لحاظ علمی، زیبائی شناسی، فناوری و اجتماعی با ارزش قلمداد گردد. آمابیل علاوه بر قیود تازگی و ارزشمندی قید جدیدی به تعریف خلاقیت اضافه نموده و بیان می دارد که تفکر خلاق باید از طریق اکتشاف رخ دهد نه از طریق الگوریتم. سیکزنتمی هالی می گوید: ما نمی توانیم به افراد و کارهای خلاق جدا از اجتماعی که در آن عمل می کنند بپردازیم؛ زیرا خلاقیت هرگز نتیجه عمل فرد به تنهائی نیست. آمابیل و همکارانش در مصاحبه با 120 دانشمند در رشته های مختلف به این نتیجه رسیدند که عوامل محیطی در رشد خلاقیت برتری دارد. در نتیجه خلاقیت را مقید به تازگی، ارزشمندی و اجتماعی بودن می دانند(حسینی،1390،ص79-83).2-19 خلاقیت در مطالعات سازمانی و مدیریت

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم) روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و ابعاد خلاقیت و نوآوری سازمانی (فصل دوم)