پیشینه تحقیق · می 1, 2024 0

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش

دانلود  ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش خرید ارزان ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش

——-

 ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش

ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 75
حجم فایل: 48
قیمت: 64000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 75 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت و مهارت نوشتن خلاقفصل دوم: پیشینه و زمینه های نظری پژوهشمقدمه الف) مبانی نظری در زمینه موضوع تحقیق تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله حل مسئله و انتقال یادگیری رابطه بین تفکر انتقادی و حل مسئله راهبردهای حل مسئله و فراشناخت عنوان صفحهنظریه های پیرامون حل مسئله حل مسئله از دیدگاه رفتارگرایان حل مسئله از دیدگاه گشتالت رویکرد خبرپردازی به حل مسئله مراحل آموزش حل مسئله (الگوی دی چکووکرافورد) طرح جورج پولیا پیرامون حل مسئله مبانی نظری در زمینه نگرش تعریف نگرش ویژگیها و ابعاد نگرش تغییر نگرش الگوهای یادگیری تغییر نگرش الف) نظریه محرک – پاسخ نظریه هاولند ب) نظریه مشوقها و تعارضها الگوهای شناختی تغییر نگرش الف) نظریه تعادل ب) نظریه توافق ج) نظریه همسازی شناختی د) نظریه قضاوت اجتماعی الگوهای کارکردی نگرشها و آموزش و پرورش ب) یافته های پژوهش در زمینه موضوع تحقیق فصل دومپیشینه و زمینه های نظری پژوهش پیشینه و زمینه های نظری پژوهشمقدمه در تمام طول تاریخ آموزش و پرورش حل مساله یکی از هدفهای مهم آموزشی معلمان به شمار می آمده از برکت پیشرفتهای روانشناسی علمی معاصر بر اهمیت موضوع افزوده شده است. جان دیوئی، جروم برونر، ژان بیاژه و لئو ویگوتسکی از جمله کسانی هستند که بر نقش فعالیت یادگیرنده در جریان حل مساله بر دانش اندوزی تاکید داشته اند و نظریه سازندگی یا ساختن گرایی یادگیری از ثمرات این اندیشمندان است (سیف، 1380)الف- مبانی نظری در زمینه موضوع تحقیقتعریف و ویژگیهای مسئله و حل مساله بنا به تعریف، وقتی یادگیرنده با موقعیتی روبرو می شود که نمی تواند با استفاده از اطلاعات و مهارتهایی که در آن لحظه در اختیار دارد به آن موقعیت سریعا پاسخ دهد یا وقتی که یادگیرنده هدفی دارد و هنوز راه رسیدن به آن را نیاموخته است، می گوئیم با یک مسئله روبرو است. با توجه به تعریف مسئله، می توان حل مساله را به صورت تشخیص و کاربرد دانش و مهارتهایی که منجر به پاسخ درست یادگیرنده به موقعیت یا رسیدن او به هدف مورد نظرش می شود تعریف کرد. بنابراین، عنصر اساسی حل مساله کاربست دانش ها و مهارتهای قبلا آموخته شده در موقعیتهای تازه است. به همین سبب در طبقه بندی انواع یادگیری (بلوم و همکاران، 1956) حل مساله در طبقه کاربستن آمده است. در نظریه گانیه (1985) حل مساله یادگیری قاعده سطح بالاتر نام گرفته است. طبق این نظریه، یادگیرنده از ترکیب قاعده های مسئله قاعده های سطح بالاتری درست می کند که این خود منجر به حل مساله می شود. بنابراین، در حل مساله، یادگیریهای قبلی فرد، به ویژه قواعد یا اصولی که قبلا آموخته اند، باید به طریقی تازه با هم ترکیب شوند. به عنوان مثال، فرض کنید یادگیرنده در درس جبر برای بار اول با مسئله زیر روبرو می شود: برای حل کردن این مساله باید دو قاعده یا دو اصل زیر را درباره این مسئله قبلا آموخته باشد:اصل اول: ضرب یک عدد n یعنی جمع آن عدد با خودش n دفعهاصل دوم: هر عدد به توان r یعنی ضرب آن عدد در خودش r دفعهبعد از ترکیب این دو اصل، اصل بالاتری به صورت زیر به دست می آید: اصل سطح بالاتر، برای ضرب دو عدد مشابه با نماهای مختلف در یکدیگر، باید آن دو عدد را به تعداد حاصل جمع نماهای آنها در هم ضرب کنیم.یعنی:

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود ادبیات نظری وپیشینه پژوهش تعریف و ویژگیهای مسئله و حل مسئله ونگرش